Kwas hialuronowy - usta - Klinika Sissi - Tarnobrzeg

Kwas hialuronowy – modelowanie ust

Powiększanie ust kwasem hialuronowym to obecnie jeden z najpopularniejszych zabiegów, który można wykonywać bez względu wiek oraz płeć. Modelowanie ust pozwala poprawić wygląd i zwiększyć pewność siebie.

Kwas hialuronowy - usta - Klinika Sissi - Tarnobrzeg

Zabieg polega na wstrzyknięciu w usta preparatu zawierającego kwas hialuronowy. Substancja ta ma zdolność wiązania wody w organizmie. W ten sposób kwas hialuronowy nawilża skórę i powoduje wzrost jej napięcia. Kwas hialuronowy to substancja naturalnie występująca w organizmie człowieka. Wprowadzony do ust preparat ulega rozkładowi i wchłonięciu. W zależności od zastosowanego preparatu efekt zabiegu może utrzymywać się od 7 – 12 miesięcy.

W celu zapewnienia komfortu przed rozpoczęciem zabiegu usta znieczula się kremem.

Osoby ze skłonnością do występowania opryszczki powinny rozpocząć przyjmowanie acyklowiru w dawce profilaktycznej na 2 dni przed zabiegiem.

• Zwiększenie objętość wargi czerwonej
  • Modelowanie konturu ust
  • Wypełnienie drobnych zmarszczek wokół ust
  • Poprawa jędrności ust
  • Nawilżenie

• Stany zapalne oraz infekcje w obszarze zabiegowym
  • Choroby układu immunologicznego, immunoterapia,
  • Nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • Skłonność do bliznowców
  • Nie należy zażywać aspiryny i stosować leków przeciwzapalnych na około 3 dni przed zabiegiem

Bezpośrednio po wykonanym zabiegu należy unikać dotykania i masowania miejsc iniekcji, ograniczyć ekspresję wokół ust. Okolicę poddaną zabiegowi należy zachować w czystości i sterylności przez 24 godziny. Na około 3-4 dni po zabiegu zaleca się także ograniczenie ekspozycji na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna).

Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do codziennej aktywności.Niekiedy po zabiegu może wystąpić reakcja zapalna, delikatny obrzęk, zaczerwienienie. Może też pojawić się krwiaczek. Wszystkie te objawy ustępują samoistnie w ciągu kilku dni.