Kwas hialuronowy – wypełnianie zmarszczek

Kwas hialuronowy jest polisacharydem występującym w skórze w sposób naturalny. To podstawowy składnik skóry, utrzymuje jej właściwy poziom nawilżenia i jędrności.
Skóra młoda jest bogata w kwas hialuronowy, jednak wraz z wiekiem dochodzi do jego degradacji co widoczne jest pod postacią suchości skóry, jej wiotczenia i zmarszczek. Twarz traci swoją jędrność, objętość zaczyna opadać, a wszelkie bruzdy stają się wyraźniejsze, zaś kontur twarzy zanika.

Preparaty zawierające kwas hialuronowy wstrzyknięte do skóry właściwej skutecznie uzupełniają jego niedobór i niwelują skutki spowodowane jego spadkiem. Jedna cząsteczka kwasu hialuronowego jest w stanie związać aż 250 cząsteczek wody, dzięki czemu nawet po wchłonięciu preparatu skóra wygląda lepiej niż przed zabiegiem.

Poprzez uzupełnienie zasobów naturalnego kwasu hialuronowego w organizmie, zahamowany zostaje rozpad kolagenu przyczyniając się do poprawy wyglądu skóry, dodatkowo także stymuluje produkcję nowego kolagenu. Zapewnia to poprawę objętości i jędrności skóry poprzez odpowiednie podnoszenie zwiotczałych tkanek. Takie działanie likwiduje widoczne objawy starzenia. Działanie jest długotrwałe, ale nie permanentne, ponieważ ulega naturalnemu wchłonięciu (biodegradacji).

Preparaty kwasu hialuronowego podawane do głębszych warstw skóry działają jako wypełniacz zmarszczek. Są dobrze tolerowane przez organizm, po 10-12 miesiącach są rozkładane przez enzymy organizmu, dlatego zabiegi te należy powtarzać.

• Zmarszczki
  • Bruzdy
  • Opadnięte kąciki ust

• Stany zapalne oraz infekcje w obszarze zabiegowym
  • Choroby układu immunologicznego, immunoterapia,
  • Nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • Skłonność do bliznowców
  • Nie należy zażywać aspiryny i stosować leków przeciwzapalnych na około 3 dni przed zabiegiem

Bezpośrednio po wykonanym zabiegu należy unikać dotykania i masowania miejsc iniekcji, ograniczyć ekspresję twarzy. Okolicę poddaną zabiegowi należy zachować w czystości i sterylności przez 24 godziny. Na około 3 – 4 dni po zabiegu zaleca się także ograniczenie ekspozycji na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna).

Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do codziennej aktywności. Niekiedy po zabiegu może wystąpić reakcja zapalna, delikatny obrzęk, zaczerwienienie. Może też pojawić się krwiaczek. Wszystkie te objawy ustępują samoistnie w ciągu kilku dni.