Toksyna botulinowa ( Botox ) – redukcja zmarszczek mimicznych

Botox stanowi jeden z najpopularniejszych zabiegów medycyny estetycznej.
Działanie toksyny botulinowej polega na blokowaniu synaps nerwowo – mięśniowych. Mięśnie rozluźniają się, przez co zmarszczki stają się wygładzone. Botoks jest bezpiecznym i bardzo dobrze przebadanym preparatem, działającym jedynie w miejscu podania. Skutkiem działania botoksu jest nie tylko wygładzenie zmarszczek, ale też zahamowanie pogłębiania się zmarszczek już istniejących oraz przeciwdziałanie powstawaniu nowych.

Botox - Klinika Sissi - Tarnobrzeg

Efekt działania botoxu pojawia się po około 7 – 10 dniach i utrzymuje przez okres 4 – 6 miesięcy. Po upływie tego czasu zabieg można powtórzyć.

• Zmarszczki mimiczne w górnej części twarzy
  • Zmarszczki poprzeczne na czole
  • Pomiędzy brwiami tzw.„lwia zmarszczka”
  • Wokół oczu tzw. „kurze łapki”

• Ciąża i okres karmienia piersią
  • Zaburzenia przewodnictwa mięśniowo-nerwowego
  • Nadwrażliwość na składniki preparatu
  • Stosowanie niektórych leków
  • Miejscowe infekcje skóry

Przez 2 – 3 godziny po zabiegu nie należy się schylać i kłaść, a także unikać masażu w obszarach wstrzyknięć. Przez kilka tygodni nie zaleca się stosowania zabiegów, które wykorzystują głęboką podczerwień, fale radiowe lub laser.

Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do codziennej aktywności. Niekiedy po zabiegu mogą pojawić się niewielkie krwiaki w miejscu wstrzyknięcia, przejściowy obrzęk z delikatnym mrowieniem w miejscu iniekcji. W przypadku leczenia zmarszczek czołowych widoczne może być zbyt duże obniżenie lub uniesienie brwi. Niewielka część pacjentów może odczuwać ból głowy ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego.
Objawy te mogą występować czasowo i ustępują zwykle po kilku dniach. Natomiast efekt nadmiernego zwiotczenia mięśni może utrzymywać się dłużej od 2 do 4 tygodni.